Πως βα προωθήσετε την τέχνη σας

| |


Πώς να προωθήσετε την τέχνη σας

Το μάρκετινγκ για τους ζωγράφους δεν διαφέρει πολύ από οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα. Απλώς προωθείτε ένα προϊόν και παράλληλα προβάλετε τον εαυτό σας. Ωστόσο πολλοί ζωγράφοι δυσκολεύονται αρκετά να πουλήσουν τα έργα τους. Μπορείτε βέβαια να αισθάνεστε αμηχανία όταν μιλάτε για την τέχνη σας και για τεχνικές ζωγραφικής σε μη καλλιτέχνες.

Μερικές από τις παρακάτω συμβουλές είναι αρκετές για αρχή.

1. Πρέπει να έχετε ξεκάθαρη γνώμη για τον εαυτό ας σαν ζωγράφο. Πείτε σε ένα πελάτη με λίγες λέξεις τι κάνετε. «Ζωγραφίζω τοπία και πουλώ πρωτότυπα, εκτυπώσεις σε εκθέσεις και σε μαγαζιά με δώρα». Μη περιγράφετε 4 είδη τεχνικές που ζωγραφίζετε. Να είστε συγκεκριμένοι.

2. Να είστε ρεαλιστές με αυτό που μπορείτε να κάνετε, και τι σας ενδιαφέρει, παραδείγματος χάριν να πουλάτε σε γκαλερί ,ή να εκθέτετε τη δουλειά σας σε μουσεία. Να είστε συγκεκριμένοι.

3. Πρέπει να γνωρίζετε ποια είναι η αγορά σας . Το όνομα της γκαλερί, και τους πελάτες που ενδιαφέρονται για τοπία .Να είστε συγκεκριμένοι.

4. Πρέπει να έχετε κάρτες με το λογότυπο σας για να σας θυμούνται οι πελάτες. Αφού η πώληση έργων είναι η δουλειά σας ,κάντε ένα διαφημιστικό φυλλάδιο ,έγχρωμες κάρτες και ένα άλμπουμ με μικρές αλλά ευκρινείς εικόνες. Θα μπορούσατε ακόμη να κάνετε μία ιστοσελίδα στο διαδίκτυο .

5. Πρέπει να συμμετέχετε σε ομάδες τέχνης και σε εικαστικές δράσεις όποτε είναι δυνατό. Μοιράζετε κάρτες σας στο καθένα που βρίσκετε κοντά σας, όταν παίρνετε μέρος σε ένα εικαστικό γεγονός. Να συμμετέχετε σε εμπορικές εκθέσεις και να συναναστρέφεστε άλλους καλλιτέχνες και ανθρώπους της βιομηχανίας της τέχνης. Να δημοσιεύετε δελτία τύπου για τις εκθέσεις και τις δραστηριότητες σας. Καλό είναι να κάνετε δωρεάν επιδείξεις σε κάποια κολλέγια, γιατί ότι κάνετε οπωσδήποτε θα τραβήξει την προσοχή.

6. Κάντε λίστες με όλους όσους γνωρίζετε και αυτούς που συναντάτε. Κρατάτε τα ονόματα τους και τυχόν κάρτες τους , ακόμη κρατήστε αρχεία στον υπολογιστή αν έχετε κάποιο. Να ενημερώνετε τακτικά αυτή τη λίστα, και την πιθανότητα να είναι πιθανοί αγοραστές ,ή σπόνσορες έκθεσης.

7. Να αφιερώνετε αρκετό χρόνο για τη προώθηση της δουλειάς σας ,αλλά μη ξεχνάτε να αφήνετε αρκετό χρόνο για τη ζωγραφική. Η τέχνη σας έρχεται πρώτη.

8. Πρέπει οι τιμές σας να ταιριάζουν με την αγορά σας. Πόσο πρέπει να πουλήσετε εάν εκθέσετε δίπλα σε ένα κολεγιακό κάμπους; Εάν καθιερωθείτε θα μπορέσετε να προσαρμόσετε τις τιμές σας προς τα πάνω.

9. Κάντε ένα πλάνο, βήμα προς βήμα, για τις εικαστικές σας δράσεις και τη προώθηση τους. Μην αφήνετε τίποτε στην τύχη όταν προετοιμάζετε μία έκθεση. Αποφασίσετε πως θα χειριστείτε τις τιμές, ετοιμάστε τα διαφημιστικά, και ένα βιβλίο εντυπώσεων όπου θα συγκεντρώσετε ονόματα για το πελατολόγιο σας.

10. Όταν πια αποφασίσετε το μεγάλο βήμα, κάντε το σωστά. Εάν κορνιζώσετε τα έργα σας, κάντε το με ταιριαστές κορνίζες, διαφορετικά αφήστε να τις ετοιμάσουν επαγγελματίες. Εάν απευθυνθείτε σε μία γκαλερί , ελέγξτε εάν ταιριάζει με τα έργα σας. Κάντε μία καθαρή παρουσίαση με ένα οργανωμένο πορτφόλιο και μη εμφανιστείτε χωρίς ραντεβού.