The Olympic Flame

| |


Original oil on canvas Size 60-80 cm
created in March 2010 Symbolic

A painting approach by Laskaris Charalampos

| |


A painting approach
There are many valid approaches to painting and with experience you will develop your own specific approach. But if you are just beginning, you may want to try and practice the following approach:
1) First make a regular drawing on the canvas. This drawing can be made with charcoal or graphite pencil, and can be anything from a few lines to a completely detailed drawing of all the forms. This may even include where the lights and the darks are and what colours need to be used. Of course, the best tool is some neutral mixture of thinned paint and a brush. However, this takes some getting used to. If you do use graphite you need to draw very lightly because graphite can bleed through your paint.
The advantage of starting with a drawing is that many important decisions can be made up-front and that everything is in place by the time you finish the drawing. After that, all that is left is painting.
2) In the first painting phase you ought to use fairly thinned-out paint. Focus on the big shapes that you see in your drawing. Don't pay attention to detail. What is important here is that you observe the colours of the shapes correctly and that you maintain the lines of the drawing. Start out with the dark shapes. Then proceed with the brightest coloured shapes (i.e., those that stand out), always making sure the colours stay harmonized. Finally, put in the more subtle colours many of which will be duller.
Again, in this phase hold back on painting details. Maintaining the correct geometry of the large shapes, their exact colour (hue, intensity, and value), and their correct position within the composition is the task at hand. And don't forget to include the background.
At the end of this phase the canvas is usually completely covered with paint, i.e., no white areas are left unpainted. This gives you a good idea of how all the colours look like relative to each other and if they harmonize without the influence of bright white areas.
3) In the Shaping Phase you can begin to paint the large shapes and refine them so they start to resemble the actual objects you are trying to paint. In this phase you ought to use a thicker paint than in the Block-in Phase and also a somewhat smaller brush. Also, refine the colour relationships in terms of hue, intensity, and value as best as you can.
This phase usually requires the most time and effort. Still, do not be tempted to put in fine detail. At the end of this phase you should already have a very good idea of how the final painting will look like.
4) The Detail Phase - In this last phase you ought to include details like small twigs, pupils and irises for the eyes, small lines and curves, and highlight, in other words, anything that cannot be done with a large brush. Some details require thin paint (best done over a dry underground) and others, such as highlights, often require lots of thick paint right out of the tube.
All the above guidelines are admittedly not complete in detail but are a good starting point for any beginning oil painter

Πως να ζωγραφίσετε ένα Πίνακα

| |


Πώς να ζωγραφίσετε ένα πίνακα
Υπάρχουν πολλοί σωστοί τρόποι για να ζωγραφίσετε ένα πίνακα, αλλά με αρκετή εμπειρία μπορείτε να αναπτύξετε δική σας τεχνική. Εάν ξεκινάτε τη ζωγραφική, ίσως θα θέλατε να δοκιμάσετε την παρακάτω προσέγγιση:
1) Πρώτα κάντε ένα κανονικό σχέδιο στον μουσαμά. Αυτό το σχέδιο μπορεί να γίνει με κάρβουνο, ή με μολύβι γραφίτη και μπορεί να είναι μερικές απλές γραμμές έως ένα λεπτομερές σχέδιο όλων των σχημάτων. Ακόμη μπορεί να περιλαμβάνει τα φωτεινά και σκοτεινά σημεία και τι χρώματα θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν. Φυσικά, καλύτερο εργαλείο είναι ένα ουδέτερο μείγμα αραιωμένου χρώματος και ένα πινέλο. Ωστόσο, αυτό θέλει κάποιο χρόνο για να το συνηθίσετε. Εάν χρησιμοποιείτε μολύβια από γραφίτη πρέπει να σχεδιάζετε πολύ ελαφριά γιατί ο γραφίτης θα φαίνεται μέσα από το χρώμα.
Πλεονέκτημα για το ξεκίνημα με ένα λεπτομερές σχέδιο είναι ότι μεγάλες αποφάσεις μπορούν να παρθούν προκαταβολικά και ότι όλα είναι στη θέση τους τη στιγμή που έχει τελειώσει το σχέδιο. Μετά από όλα αυτά, απομένει να ζωγραφίσετε τον πίνακα σας.
2) Στην πρώτη φάση της ζωγραφικής οφείλετε να χρησιμοποιείτε ένα αρκετά αραιωμένο χρώμα. Συγκεντρωθείτε στα μεγάλα σχήματα που βλέπετε στο σχέδιο σας. Μη δίνετε μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες. Αυτό που έχει σημασία είναι να παρατηρείτε τα χρώματα των σχημάτων και ότι ακολουθείτε τις γραμμές του σχεδίου σωστά. Ξεκινήστε με τα σκούρα σχήματα. Έπειτα συνεχίστε με τα σχήματα που έχουν λαμπρότερα χρώματα και ξεχωρίζουν, πάντοτε σίγουροι ότι τα χρώματα δένουν αρμονικά. Τελικά, ζωγραφίστε με περισσότερο λεπτά χρώματα που πρέπει ωστόσο να είναι πιο μουντά στο στάδιο αυτό.
Σ’ αυτό το στάδιο αποφύγετε να βάλετε λεπτομέρειες. Κύριο καθήκον σας είναι να διατηρήσετε τη σωστή γεωμετρία των μεγαλύτερων σχημάτων, το σωστό τους χρώμα ( την απόχρωση, την ένταση και την τονικότητα), και τη σωστή τους θέση μέσα στη σύνθεση . Ακόμη μη ξεχάσετε να δουλέψετε το φόντο.
Στο τέλος αυτής της φάσης ο μουσαμάς είναι συνήθως καλυμμένος με χρώμα και καμία επιφάνια δεν είναι λευκή. Αυτό θα σας δώσει μία καλή ιδέα πως θα φαίνονται τα χρώματα σε συσχετισμό με τα άλλα και εάν είναι αρμονικά μεταξύ τους, χωρίς την επιρροή των λαμπρών λευκών περιοχών.
3) Στη φάση της σχηματοποίησης μπορείτε να αρχίσετε να ζωγραφίζετε τα μεγαλύτερα σχήματα και να τα ραφινάρετε, έτσι ώστε αυτά να αρχίσουν να μοιάζουν με τα πραγματικά αντικείμενα που προσπαθείτε να ζωγραφίσετε. Σ’ αυτή τη φάση πρέπει να χρησιμοποιείτε πιο πηκτό χρώμα απ’ ότι στη πρώτη φάση του μπλοκαρίσματος και πιο μικρά πινέλα. Επίσης ραφινάρετε όσο καλύτερα μπορείτε τις σχέσεις των χρωμάτων σε σχέση με τις αποχρώσεις, την ένταση των χρωμάτων και την τονικότητα.
Αυτή η φάση συνήθως χρειάζεται τον μεγαλύτερο χρόνο και προσπάθεια. Έτσι θα μπορείτε να σχηματίσετε μία καλή ιδέα πως θα φαίνεται ο πίνακας στο τελείωμα του.
4) Η φάση του φινιρίσματος – Στην τελευταία φάση θα πρέπει να συμπεριλάβετε όλες τις μικρολεπτομέρειες όπως μικρά κλαδιά, κόρες των ματιών, λεπτές γραμμές και καμπύλες, όπως και τα τελικά φωτίσματα, με άλλα λόγια κάθε τι που δεν γίνετε με μεγάλο πινέλο. Μερικές λεπτομέρειες απαιτούν λεπτό χρώμα που γίνεται καλύτερα σε στεγνό υπόστρωμα και άλλες ,όπως φωτίσματα, που συχνά χρειάζονται πολύ πηκτό χρώμα απευθείας από το σωληνάριο.
Όλες οι παραπάνω οδηγίες δεν είναι βέβαια πλήρεις σε λεπτομέρειες, αλλά είναι μία καλή αρχή για το ξεκίνημα ενός ζωγράφου ελαιογραφίας.

Values in painting Τονικότητα στη Ζωγραφική

| |




Η τονικότητα στη ζωγραφική
Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι βλέπουν ένα πίνακα ζωγραφικής, υποσυνείδητα κοιτάζουν πρώτα τους χρωματικούς τόνους ( το φως και τη σκιά) των αντικειμένων.
Το μάτι είναι ευαίσθητο στις παραλλαγές της σκιάς και του φωτός. Τα ίδια τα χρώματα έχουν τη δική τους τονικότητα. Είναι επομένως εξίσου σημαντικό να αναπαράγουμε τους χρωματικούς τόνους στον πίνακα όπως και στο σχέδιο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι εάν ο τόνος του χρώματος είναι λάθος, τότε και το πραγματικό χρώμα είναι λάθος.
Κάθε χρώμα έχει τρεις ιδιότητες :Tην απόχρωση ( κόκκινο, κίτρινο, κτλ ), την τονικότητα ( φως, σκιά) και την ένταση ( λαμπρό, μουντό) .Βασικά όσο και να φαίνεται βαρετό η τονικότητα είναι η πιο σπουδαία από τις τρεις. Με βάση αυτή μπορούμε να αναπαράγουμε το σωστό φωτισμό μιας σκηνής. Η απόχρωση από μόνη της δεν μπορεί να το πετύχει.
Για να καταλάβετε καλύτερα τη τονικότητα μπορείτε να εξασκηθείτε μερικές φορές ζωγραφίζοντας ένα πίνακα σε μαύρο, ή άσπρο. Αυτό δεν είναι σπατάλη χρόνου αφού ένας μαύρος και άσπρος πίνακας σας εξασκεί να βλέπετε τόνους που δεν μπορεί να αγνοείτε εάν θέλετε να γίνετε καλός ζωγράφος.
Ας προσπαθήσουμε να βάλουμε αυτές τις πληροφορίες σε εφαρμογή ζωγραφίζοντας μία νεκρή φύση.
Πρώτο βήμα είναι να διαλέξετε ένα αριθμό αντικειμένων και να δημιουργήσετε μία ευχάριστη σύνθεση. Μπορείτε να κάνετε μερικά σχέδια για να δείτε πως φαίνεται. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ξεχωρίσετε τους τόνους από την αποχρώσεις, μία ικανότητα που μπορεί να τη μάθει κάποιος με πολύ εξάσκηση.
Ένας καλός λαμπτήρας 150 βατ είναι ικανοποιητικός για να φωτίσει τη σύνθεση σας. Τοποθετήστε το φως λίγο ψηλότερα από τον πίνακα δεξιά, η αριστερά σε μία γωνία 45 μοιρών. Μπορείτε να μετακινήσετε το φως μέχρι να βρείτε τα καλύτερα φωτίσματα και σκιές.
Όταν αρχίσετε να ζωγραφίσετε φροντίστε να κρατάτε τα πινέλα από την άκρη τους, και να είστε όσο πιο μακριά από το καβαλέτο μπορείτε. Ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ελέγχετε το σύνολο του πίνακα και εάν ταιριάζουν σ’ αυτόν τα διάφορα κομμάτια του. Ακόμη προσαρμόστε το καβαλέτο στο επίπεδο των ματιών. Αυτό εμποδίζει την παραμόρφωση των αντικειμένων που ζωγραφίζετε.

Values in painting
When most people view a painting, they subconsciously go for the values or tonality (i.e., the darks and the lights) first.
The eye is very sensitive to variations in darks and lights. The colours themselves have each their own value. It is therefore just as important to reproduce the values in a painting as it is in a drawing. We must understand that if the value of the colour is wrong, then the actual colour is wrong.
Every colour has three qualities to it: hue (red, yellow, etc.), value (dark, light, etc.), and intensity (bright, dull, etc.). And, in fact, boring as it may sound, value is the most important of the three. It is through value that we can reproduce the correct lighting of a scene. Hue by itself cannot do this.
In order to understand value better, it is a good exercise to paint a complete scene in black and white sometimes. This is far from a waste of time since a black and white painting gives you the training in seeing values which you cannot do without if you are going to become a good painter.
Let’s try to put all this information in practice by painting a still life.
First step is to choose a number of objects and make a pleasing composition. You may make a few sketches so you can see how the composition will look. In this way you will separate value from hue, a skill that can be learned with practice.
A good bulb of at least 150 watt is essential to light up your composition. Place the light slightly higher than the composition off to the right or left and at a 45 degree angle. You can move the light around a bit to see which situation gives you the most interesting lights and darks. Make sure there are also a few shadows present.
For one, make sure to hold your long-handled brushes towards the end of the handles and stand as far away from your easel as is comfortably possible. The idea is to see the overall canvas so you can easily judge if a particular part of your painting fits correctly in the overall scene. Also adjust the easel so you can paint at about eye-level. This prevents distortion of the objects you observe and paint.

Life in Pera Costantinople

| |


Original oil on canvas created in March 2010
Size: 60-80 cm
Email www.laskarischarles584@gmail.com